Θα αρχίσετε pilates; Τα υπέρ και τα κατά.

Η μέθοδος Pilates αναπτύχθηκε το 1920 από τον Joseph Pilates, ως ένα πρόγραμμα αποθεραπείας για τα μυοσκελετικά του προβλήματα και εξελίχθηκε σαν μια μέθοδο ευεργετικής άσκησης που προσφέρει έντονη αίσθηση ευεξίας. Αρκεί όμως μόνο αυτό; Είναι καλό για όλους;

  Τα πλεονεκτήματα είναι πολλά:

•    Αυξάνει την ευλυγισία, τη δύναμη και την μυϊκή αντοχή χωρίς να δίνει όγκο στους μυείς.
•    Βελτιώνει την σωστή στάση σώματος.
•  Ανακουφίζει τους πόνους της μέσης και του αυχένα, καθώς ευθυγραμμίζει και βελτιώνει την κατάσταση της σπονδυλικής στήλης (π.χ. περιπτώσεις λόρδωσης, σκολίωσης, κύφωσης κλπ).
•    Βοηθάει στην απομάκρυνση του στρες, δίνοντας έμφαση στην σωστή αναπνοή.
•    Συμμετέχει στην πρόληψη και αποκατάσταση τραυματισμών.
•    Προσφέρει, όπως και κάθε μορφή άσκησης, ευεξία!
•    Δεν απαιτεί πολύ χρόνο, καθώς οι περισσότερες ασκήσεις γίνονται μέσα σε δέκα ή είκοσι λεπτά και χρειάζονται μόνο δέκα επαναλήψεις για την κάθε μία.

pilates_03

Αν θέλετε όμως να δείτε γρήγορα και άμεσα αποτελέσματα, το pilates δεν είναι για σας, διότι δεν αποτελεί ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα γυμναστικής για καύση λίπους. Βοηθάει μεν στην ανάπτυξη της μυϊκής μάζας του σώματος, η οποία αυξάνει κατά ένα μικρό ποσοστό τον μεταβολισμό για 48 ώρες μετά την εκγύμναση, όπως βέβαια και κάθε μορφή αναερόβιας άσκησης, όμως δεν βοηθάει ιδιαίτερα στο καρδιοαναπνευστικό σύστημα, καθώς δεν αυξάνει κατά πολύ τον καρδιακό παλμό κατά τη διάρκεια της άσκησης.

Το μυστικό για απόλυτη καύση λίπους είναι ο συνδυασμός αερόβιας άσκησης και άσκηση με αντιστάσεις, οπότε μόνο το pilates δεν φτάνει!

Επιπροσθέτως είναι μονόπλευρη μορφή εκγύμνασης καθώς δυναμώνει τον μυ μόνο σε μια συγκεκριμένη γωνία της άρθρωσης και στάση του σώματος.

Όσον αφορά τους αθλητές, η ισομετρική άσκηση-όπως είναι το pilates –  δεν βελτιώνει την επίδοση στα περισσότερα αθλήματα. Χρειάζεται λειτουργικές ασκήσεις και ασκήσεις ιδιοδεκτικότητας, οι οποίες προωθούν το συντονισμό, την αρμονία των κινήσεων, την βελτίωση της τεχνικής και κυρίως την πρόληψη και αποκατάσταση τραυματισμών.

Καταλήγουμε λοιπόν στο συμπέρασμα ότι πριν αρχίσουμε οποιαδήποτε μορφή άσκησης θα πρέπει να:

•    κάνουμε ένα γενικό check up ώστε να γνωρίζουμε τις ανάγκες του οργανισμού μας,
•    εν συνεχεία θα πρέπει να προσδιορίσουμε τους στόχους μας (καύση λίπους, ενδυνάμωση, ψυχική διάθεση)
•    και τέλος θα πρέπει να απευθυνθούμε σε έναν πτυχιούχο γυμναστής ακαδημίας με τις κατάλληλες γνώσεις πάνω στη φυσιολογία του ανθρώπου και στο pilates, ο οποίος να γνωρίζει καλά πώς να προσαρμόσει ένα ειδικό πρόγραμμα σύμφωνα με τις οργανικές μας ανάγκες και τους στόχους μας. Καλή σας τύχη λοιπόν!

Ευχαριστούμε την Χριστίνα Mαυρίδου, Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, Personal Trainer

Πηγή: shape.gr

Check Also

Με αυτή την άσκηση θα αποκτήσεις τέλειους γλουτούς.

Για να αποκτήσεις τέλειους γλουτούς δεν αρκεί να γυμνάζεσαι. Πρέπει να κάνεις τις σωστές ασκήσεις …

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *